onsdag 6 januari 2010

Rensa i sonens garderob - klart!


Mitt projekt för vecka ett i utmaningen Rensa i röran var sonens garderob. Inte för det var superrörigt utan mer för att jag misstänkte att han vuxit ur en hel del som fanns där. Och så var det, jag tvingade honom att prova sig igenom en stor hög med kläder. En hel pappåse med kläder som ska ges bort och en påse som ska slängas. Och flera t-tröjor som jag ska klippa remsor av och virka med - nå'n gång! Men vad ska jag göra med alla jeans med hål på ett knä? Det blir ju inte så snyggt med lagning... Något par få bli shorts till sommaren i alla fall.

Funderar på vilken utmaning som passar nästa vecka. Min garderob skulle må bra av en rensning också men kanske den kan skjutas på tills jag kan börja plocka fram vårkläder. Då kan jag rensa både vinter och vårkläder samtidig!

Bilderna är från före och under rensning, kom på att jag glömt ta en bild av resultatet.

1 kommentar:

  1. Tassar förbi såhär mitt i natten o tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu dratt i gång årets första tävling..

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    ..med chans att vinna presentkort från en finfin inrednings-present-allt-i-allo-butik :)

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera