tisdag 26 januari 2010

Jag drömmer om ett växthus!


Det finns en perfekt plats i vår trädgård för ett växthus! Eller växthus/orangeri skulle jag vilja säga. Det ska vara stort nog att rymma lite odlingar och viktigast, rymma en plats där man kan sitta och äta, fika, läsa eller bara mysa medan regnet smattrar mot glastaket. Det ska vara ett fint golv i någon keramik eller så där fina franska betongplattor och vitmålat trä och massor av vackra inredningssaker. Och blommor naturligtvis. Och tomater och annat som mår bra av att bo i växthus. Och framför allt ska jag kunna förvara mina medelhavsväxter där på vintern. Och pelargonerna! I december ska jag hänga upp en adventsstjärna i växthuset och servera adventskaffe där!!!

Som ni märker så har jag allt uttänkt. Utom finansieringen. För det blir dyrt, jättedyrt!!! Bilederna i det här inlägget kommer från Rexton som har massor av fina växthus, helt i min smak!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar