tisdag 26 januari 2010

Fröer till vårens sådd


Mina fröer från Odla.nu har kommit. Jag var duktig och köpte inte så många. Jag har ju inget bra ställe att ha sådden på! I alla fall så blev det lite grönsaker som de här underbart vackra tomaterna och de tacksamma Borlottobönorna. De är vackar både när de växer och som färdiga bönor.


Och så lite chili! I somras fick jag massor på en planta som jag köpte färdig, och det på friland. Dessa tänker jag nog ha i kruka vid min södervägg. Vi ska bygga ut köket och jag har lite idéer om vad jag ska göra vid den nya köksingången.





Två påsar blomfrön blev det också. Slingerhjärta och Rysk marton. Om de tar sig så tänkter jag mig dem tillsammans i krukor på altanen. Det borde bli fint. Sklingerhjärtat kan man ha hängande också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar