söndag 31 januari 2010

Rensa-i-röran för flera veckor framåt


I helgen har det blivit en rensahelg som heter duga. Sonen fick hyllor från IKEA för sina legobyggen och det satte igång en ordentlig rensning i hans rum. Böcker som han vuxit ifrån bars upp på vinden och leksaker rensades bort och massor av "skrot" slängdes. Resultatet blev ett trevligt lekrum och en nöjd son. Sedan talade jag med en kompis som berättade om en arbetskamrat till henne som kände en som samlade in saker till ett barnhem i Litauen och själv kör sakerna dit. De ville ha kläder, vuxna och barn, leksaker, sängkläder, handdukar, dukar, jag nästan vad som helst! Leksaker hade vi ju precis rensat och för några veckor sedan rensade jag sonens garederob men har inte varit iväg med det. Men nu passade jag på att rensa ut påslakan som är "för barnsliga" och som inte stämmer i färg (tror det blev 7 omgångar), handdukar och badlakan (vi har massor som vi vunnit och fått som reklam, oanvända) Och så tog jag hyllan i grovköket och hittade en del sjalar och mössor som jag lagt för tvätt nu. I morgon ska jag rensa mer i min garderob och maken ska göra samma sak. Det blir inte urstädat men vi passar på att skicka iväg så mycket vi kan när vi har chansen och vet att det kommer fram och till användning. Har jobbat så jag missat att fota. Inte så kul att se röran i alla fall. Så bilden hänger inte ihop med texten idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar