lördag 6 februari 2010

Vi ska bygga ut!


I bortre hörnet är det tänkt att utbyggnaden ska växa fram.

Nu har vi skrivit under avtalet med byggfirman som ska bygga ut vårt kök! Det känns bra så här långt. Byggstart i mitten av mars när snön förhoppningsvis tinat bort. Och klart i mitten av april. Men sedan har vi lite eget arbete innan allt är klart. Egentligen verkar det lite skumt att vi ska behöva bygga ut. Vårt hus är stort och vi är bara 3 personer. Men jag saknar en stor matplats där många kan samlas. Och vi kan inte sätta in en kamin i huset eftersom vi har golvvärme även på övre plan och då kan man ju inte bara såga ett hål!

Här i hörnet ska det bli något som mest liknar en glasveranda. 27 kvadratmeter blir det. Och så ska väggen tas bort så det blir en stor öppning. Och en kamin ska in. Just nu funderar vi över klinker. Jag skulle vilja ha vita klinker men samtidigt vet jag hur ivrig jag är att skura golv... Så det blir något mer åt grått tror jag.

Jag har tänkt lägga ut lite inlägg varefter bygget fortskrider. Tills vidare lägger jag ut några bilder på hur det ser ut nu!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att få följa, grattis till er!

    Vilket helt otroligt vackert hus ni bor i, och gult dessutom. Mycket som ett drömhus som jag målat upp i min fantasi!

    Vackert

    SvaraRadera
  2. Åh ett sånt vackert hus ni har! Ska bli spännande att se byggnationen, brukar cirkulera i och omkring Västerås dagligen, men känner inte igen mig riktigt, nåja ALLA platser har man ju inte sett.

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Jättefint hus du bor i!
    Ska bli skoj att följa ert byggprojekt.

    Nu ska jag in och kika på din pysselblogg, verkar som om vi pysslar med samma saker.
    Det vill säga...det mesta.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera