tisdag 9 februari 2010

Att välja golv


Vi måste naturligtvis ha ett golv i vår utbyggnad, och för att de ska se snyggt ut så byter vi naturligtvis golvet i nuvarande köket också. Och det är bra för den klinker vi har där nu är inget kul!

Vita luckor har vi och vit liggande träpanel ska vi ha i utbygnaden, så jag funderade på ett vitaktigt golv också. Men så kom jag på att det var vi som skulle bo där och ingen av oss är någon putsnisse så vitt kan vi glömma. Men ljusgrått skulle kunna funka. Och när jag bläddrade i Konradssons katalog fastnade jag för en platta som var billigare än vad som ingår i byggfirmans offert! Under 300 kr/m2!!! Men nu jar jag ju inte sett den i verkligheten så jag ska väl inte ropa hej ännu. Det är i alla fall plattan på bilden överst. Konradssons katalog hittar du på nätet om du klickar här.

En kompis har lagt in målade cementplattor i sitt badrum. Jag har inte sett resultatet men har kollat lite på hur det skulle funka i köket. Jag tror att det skulle ge lite för rörigt intryck men jag tycker det är ursnyggt på rätt plats. Nedan visar jag en platta från Marrakech Design som heter "Florens". Vill du se fler exempel kan du kolla in Marrakech Designs hemsida här.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jo jag har förstått att det är fler som väntar, meeen det kommer...det är ett jädra pysslande med lappar!
    1 eller 2 lotter, anonyma och mail...visserligen försökte jag vara ordentlig å hänga med, men det rasade ju bara in, hihi!
    Visst kan du beställa om du inte vinner, bara att höra av dig! Nu har jag några beställningar före, men jag är ganska snabb, hihi!

    Ha en in dag!
    Kram Anki

    Ps, snygga plattor!

    SvaraRadera
  2. Tassar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu startat en ny kulig en..

    http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-egendesignat-vaggord.html

    ..med chans att vinna ett egendesignat väggord :)

    SvaraRadera